annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Picasa start steeds tussendoor op.

profile.country.nl_NL.title
clijnmarijne
Bezoeker

Picasa start steeds tussendoor op.

Hallo,

als ik op mijn E-reader PRS-T1 van Sony een boek download en in de bibliotheek wil zetten verschijnt steeds

mijn fotobeheerprogramma Picasa op het scherm, tot 2x toe. Als ik dat wegklik krijg ik de melding dat

de bewerking niet is afgemaakt en of ik zeker weet dat ik wil sluiten.

Daaronder verschijnt dan toch de Reader for Software, dus da's goed.

Iemand dit probleem ook meegemaakt?

Bedankt alvast voor een reactie.

Groet, clijnmarijne

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.nl_NL.title
Dappere-Dodo
Bezoeker

Heb je Picasa op automatisch openen staan (indien apparaat aangesloten)?

profile.country.nl_NL.title
clijnmarijne
Bezoeker

Dank voor je reactie.

Ik heb bij Opties alles nagekeken maar daar zie ik geen mogelijkheid om Picasa automatisch op te laten starten als ik bijvoorbeeld foto's wil downloaden. Staat dat ergens ingesteld dan? Waar zou ik dat kunnen vinden?

Als ik dus de Reader aansluit en ik tik op Gegevensoverdrachtmodus, dan opent Picasa zich, moet ik wegklikken, dan verschijnt de Reader eronder en dan verschijnt Picasa weer! Heel irritant is dat.

Tweede vraagje (als dat mag):

Kan ik zonder gevaar de map My Books op C verplaatsen naar D? (ivm backuppen) of wordt de map dan niet meer gezien?

Bedankt zover!!

vr.gr.

clijnmarijne

Message was edited by: clijnmarijne

Message was edited by: clijnmarijne

profile.country.nl_NL.title
Dappere-Dodo
Bezoeker

Bij mij start Picasa niet, dus vraag ik me af of bij jou Picasa op de achtergrond actief is.

Met de toetsen Ctrl, Alt en Del verschijnt de taskmanager en daar kun je zien welke programma's actief zijn.

Ik gebruik Reader for PC niet meer, maar volgens mij kun je aangeven wat de locatie van de Map My Books moet zijn.

Nadat je de locatie van de map in Reader for PC hebt gewijzigd van C naar D, moet je met de verkenner de Map van C daadwerkelijk naar D verplaatsen.

profile.country.nl_NL.title
clijnmarijne
Bezoeker

Hallo, dank weer voor je reactie.

Picasa is niet actief op de achtergrond. Maar er zijn meer mensen die last hebben van de Reader for Software met de Reader van Sony. en Picasa samen. Zie:http://groups.google.com/a/googleproductforums.com/forum/#!topic/picasa/L79MQSVlrjw  Daar is het andersom: Als hij Picasa opstart vraagt hij om de Reader for PC.msi  Picasa zoekt iets.

Ik heb tenslotte Sony een vraag gesteld in de hoop dat ik antwoord krijg.

Verder heb ik alles nagekeken bij Help in Reader for Software maar ik kan met geen mogelijkheid vinden waar je de map My Books als bestemmingsmap zou kunnen veranderen. Of ik moet het helemaal opnieuw installeren maar kan ik dan wel de boeken die in de huidige Software for Reader overzetten?

Wat een gedoe hè

Bedankt voor het meedenken Dappere Dodo!

M.vr.gr.

clijnmarijne

profile.country.nl_NL.title
Dappere-Dodo
Bezoeker

Het lijkt erop dat Reader for PC de oorzaak is, ik heb dat probleem niet omdat ik Calibre gebruik.

Als je opnieuw de software wilt installeren zou ik de My Books map even copieren.

Overschakelen naar Calibre is ook een optie, werkt perfect en is gratis.

Succes.