annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ik wil mijn reader PRS 600 resetten

profile.country.nl_NL.title
dispier13
Bezoeker

Ik wil mijn reader PRS 600 resetten

Ik heb problemen met het overzetten van mijn boeken naar mijn reader.. tot nu toe kreeg ik steeds de melding dat er onvoldoende capaciteit is om te kopiëren.. snapte er niks van.. tot ik besefte dat ik meer dan 1400 boeken in mijn reader library had.. die probeert hij steeds in de reader te gooien, maar dat kan natuurlijk niet..

Ik heb nu op mijn pc alles leeg gemaakt.. de sd kaart geformateerd.. de nieuwe library van de website van sony gedownload.. en nog krijg ik die melding..

Ik wil nu mijn reader resetten en dan langzaam opnieuw de boeken er op zetten die ik wil lezen... Heb dus het reset gaatje geport.. maar nu blijven de pijltjes draaien..overigens geeft de reeader geen boeken aan.. in de librairy staan maar 9 boeken.. dus er zou meer dan voldoende ruimte moeten zijn

Ik ben een echte digibeet en krijg zo langzamerhand de neiging mijn reader uit het raam te gooien.. hoewel ik er tot nu toe erg trevreden over was (en eigenlijk nog ben hoor)

Wat doe ik fout?

Message was edited by: dispier13

Message was edited by: dispier13

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.nl_NL.title
-Tycho-
Ontdekker

Beste dispier13,

Welkom op het Sony Forum!

Dit forum is er in de eerste plaats om gebruikers ervaringen met elkaar te

laten uitwisselen, zodat iedereen hier iets van kan leren. Indien u vindt dat uw vraag onvoldoende beantwoord is of wanneer u een reactie van iemand van Sony wenst, raad ik u aan om direct contact op te nemen met Sony support. Daar zullen ze u graag helpen.

De contactgegevens van Sony support vindt u hier: http://www.sony.nl/support/nl/contacts/tvhc

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

- Tycho -

Forum Moderator

profile.country.nl_NL.title
muti54
Bezoeker

Ik heb dus het zelfde probleeem . hij blijft hangen de boeken staan er wel op. maar kom niet verder

profile.country.nl_NL.title
dispier13
Bezoeker

ik ben het inmiddels zo verschrikkelijk beu... Als ik de pc-reader op mijn laprop zet vanaf de e-reader, krijg ik geen volledig beeld, en staan alle oude boeken er nog in.. ik kan die niet openen, want dan krijg ik de melding: dit bestand is verwijderd of verplaatst.. ja snap ik, ik heb alle mappen leeg gemaakt, de reader en de sd kaart geformatteerd...

als ik de reader vanaf de site download, krijg ik een nieuwe blbliotheek te zien, die er wel goed uit ziet.. ik kan ook synchroniseren... maar die laadt niet door.. dus als ik op synchroniseren klik blijft het symbooltje op mijn e-reader draaien..

Als ik dan uiteindelijk na 4 uur de knop loskoppelen gebruik, staat er niks op mijn e-reader... ik zit in een corkeltje dus... pffff

Volgende week toch maar eens bellen naar sony zelf

profile.country.nl_NL.title
das4you2
Bezoeker

Wat ik zou doen is Ereader helemaal opladen dan de reader aan de computer verbinden met je usb kabel. In computer  de mappen  (slepen)naar een map in documenten ( of waar dan ook).Dit 2 x doen is reserve copie Dan alle mappen uit de reader weggooien

daarna zou ik de reader formatteren

de reader is nu echt helemaal leeg

Nu alle gekopieerde mappen openen en wegggooien wat rommel is.( voor de zekerheid heb je nog een reserve kopie van alle mappen)

alle boeken verwijderen uit database-media-boeken.

Het programma Library verwijderen van je computer ( behalve als er gekochte boeken in zitten) .Als je gekochte boeken hebt werkt calibre beter.Of Sony's reader voor pc. Librairy is een draak! Als je boeken op een dvd hebt , heb je helemaal geen programma meer nodig.

De opgeschoonde mappen van dokumenten weer terug slepen naar de reader.

Als je boeken op een dvd hebt staan of op een andere plaats in je computer,

maak je een keuze van de boeken die je wilt gaan lezen,

deze sleep je van die locatie regelrecht je reader in ( zonder tussenkomst van calibre of reader voor pc )

je  opent in je computer de mappen database - media - books.(halveer pagina )

Je opent de lokatie van je gekozen boeken ( halveer ook deze pagina)

Je sleept dan je 10 tot 15 boeken regelgecht van rechts naar links of vice versa de reader in

je reader is nu aardig opgeschoond en zal het beter moeten doen.

Het lijkt er nl op dat je reader veel te vol zit terwijl jij zegt dat dat niet zo is. Soms vind ik in de mappen van een reader op de raarste plaatsen heel veel boeken foto's enz.

als de reader niet goed opstart even met paperclipeindje de reader resetten

Hij moet het nu goed doen.

profile.country.nl_NL.title
das4you2
Bezoeker

wat bedoel je met porren in het resetgaatje. 1x héél even licht indrukken moet het doen. tenminste als hij na het leeghalen en formatteren niet goed opstart of met een blanco homepage opent.

Als je dan even voorzichtig reset dan zou dat helemaal genoeg moeten zijn

Als je te veel port lijkt me dat je reader niet weet wat hem overkomt.Uit laten razen ??? tot hij alles weer op een rijtje heeft. Ik ken zelf het fenomeen doordraaiende pijl niet.

Als het pijltje draait zie je altijd 0  boeken (vreemd maar waar) .Als het draaien ophoudt zie je wel het aantal geladen boeken.

Sony Library is (sorry sony) een minder goed werkend programma, Met Calibre schijnt het downloaden van gekochte boeken beter te gaan.Voor gratis boeken heb je geen programma nodig. die sleep je van af downloads zo de reader in.

profile.country.nl_NL.title
das4you2
Bezoeker

het lijkt me logisch dat iedereen met ernstige problemen met zijn device eerst Sony om hulp vraagt!

Ikzelf heb dat 3½ jaar geleden in US gedaan (Sony USA help) met Sony prs 505 ,die kuren had.

Ik kreeg toen dit advies!