Deel jouw ervaring!
Hallo heb de Sonos beam op de tv aan gesloten op de earc hdmi poort had steeds geluid maar gisteravond kwam er geen geluid meer uit de Sonos beam hij doet het wel in het menu bij audio uitvoer kan ik hem kiezen maar dan hoor ik geen geluid zet ik hem op tvspeakers heb gelijk weer geluid.
Heb een KD -65X85L sinds een 2 weken de beam dus op de Earc HDMI poort aan gesloten op poort HDMI 4 de ziggo next mediabox aangesloten .
Wat heb geprobeerd in het menu gekeken en van alles verander geen idee meer wat omdat er zoveel is
Naar fabrieksinstellingen gedaan en weer niks dat ben even op van de ideeën
Wat ik nog wel wil proberen is een andere kabel eraan mischien in een andere poort maar het is toch beter om hem in de Earc poort te hebben
Mischien hebben jullie nog meer suggesties ik hoor ze graag
groet Pieter van dijk
Begin eens om de X85l een "PowerReset" (groene toets ingedrukt te houden) te geven.
suc6 ermee,
73's
Bedankt voor het antwoord.
Dat had ik al een keer gedaan werkte ook niet .
Heb ook al een andere kabel geprobeerd en andere poort was het ook niet .
Maar ineens kwam er weer geluid uit de beam en we denken dat het komt dat we de HDMI kabel eruit gehad hebben en later er weer in dat de connectie beter was maar zeker weten doen we het niet maar goed hij doet het weer.
Allen durf ik nu niks meer in het menu te doen omdat het geluid dan misschien weer weg is 😀
Het geeft echt fantastisch geluid zo ben er happy mee want de tvspeakers zijn toch wat minder.
De afgelopen jaren zijn er steeds HDMI problemen tussen o.a. Sony (ook andere merken) en de Sonos Beam .
De HDMI problemen wordt nog steeds veroorzaakt doordat er geen wereldwijde standaard tussen de merken helaas is. Het is zelfs mogelijk dat de beruchte Ziggo mediabox het probleem veroorzaakt bij het aanzetten van de complete setup.
73's
Had ook al zoiets gelezen in het forum ben nu blij dat het werkt en hoop dat het niet weer voorkomt
Maar bedankt voor het mee denken 👍🏻
Om de beruchte Ziggo mediabox uit te sluiten, tijdelijk de Next afkoppelen en de Ziggo GO TV applicatie installeren op de X85l.
suc6 ermee,
73's
Die heb ik er ook opstaan hebben we een tijd erop gehad nog steeds maar dat ik die gebruikte had je geen ondertiteling bij de opnames wou ook eigenlijk de box niet meer gebruiken maar ik ben een beetje hardhorend en dan heb ik soms ondertiteling nodig
De ondertiling is aan te zetten in het infoscherm (pijl omhoog) en dan de 3 puntjes en dan Nederlands te selecteren.
helaas is het niet mogelijk om dit standaard in te stellen.
suc6 ermee,
73's
Dat van de ondertiteling weet ik hoe dat werkt maar dat de ziggo box niet aangesloten was konden we dus bij opnames de 3 puntjes niet meer aan klikken die was grijs .
We hadden graag zonder de box gewerkt want dan waren we de coaxkabel ook kwijt .
groet Pieter